POKÓJ TERAPII INDYWIDUALNEJ
Podmiotem pracy w pokoju terapii indywidualnej jest terapia, kształcenie, a także niezbędna opieka nad osobami, które tego wymagaja. Jest to miejsce pracy pedagoga, którego głównym obowiazkiem jest wspieranie uczestników doświadczających trudności dydaktycznych - reedukacja oraz wzmacnianie percepcji zmysłowej poprzez terapię sensoryczną. Praca pedagoga to wsparcie i pomoc uczestnikom, którzy mają różnego rodzaju nieprawidłowości rozwoju i zachowania, poprawa poprzez odpowiednie działanie rozwoju intelektualnego i społecznego.
Reedukacja - to nauka podstaw językowych, nabywanie umiejętności czytania i pisania, umiejętności matematycznych, terapia zaburzonych funkcji koordynacji wzrokowo – ruchowej, orientacji przestrzennej, ćwiczenia słuchowe, ćwiczenia praksji ręki.
Terapia sensoryczna - stymulacja oddziałująca na zmysły i procesy poznawcze uczestników. Możliwość zmniejszenia stresu, napięcia, zminimalizowanie zachowań destrukcyjnych, wydłużenie czasu koncentracji uwagi. Zaspokajanie istotnych potrzeb uczestników m. in. potrzeby bezpieczeństwa, zrzeszania się i współdziałania.